(づ ̄ ³ ̄)づ

om nom nom

Gött

Kategori: Bakerier

Igår bakade jag en tårta och kakor till min storasysters födelsedagskalas. Det blev hallongrottor och bondkakor och en tårta!
Fick tips av min chef och en kollega att man kan göra "fluff" av godis och grädde, då värmer (inte koka!) man 3 dl grädde och smälter istortsett vilken typ av godis som helst i det. Så jag köpte fruktkola med smak av skogsbär och körde ner! Jag tyckte inte det blev så fluffigt som jag trodde att det skulle bli, så jag vispade lite grädde i en egen bunke och blandade i "fluffet", blev asgott!
Detta höll jag på med klockan 22 igår kväll, tror nog att mina grannar avskyr mig nu, våran elcisp låter nämligen som en borr..
Tårtan var såhär: Chokladsockerkaksbotten, hallonsylt och en plutt vispad grädde. Andra lagret var det fluff på och sen strök jag upp tårtan med vanlig grädde, körde fast mandelflarn på sidan och sen dekorerade jag med såna här: 
BEAUTIFUL!
Tårtan glömde jag fota, men här kommer två bilder på mina assnygga kakor!
 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: